Сторінка гурту ABBA в Україні Історія

ABBA - THE STORY

ЯК УСЕ ПОЧИНАЛОСЯ
Отакими вони були - молодими і зеленими  ...     Геть давно - ще у посивілі від давнини 70-ті роки, коли стурбовані матусі ще не додумалися лякати своїх дітей словами "драм-н-бейз" і "хардкор", примхлива доля, безсумнівний талант і виснажлива праця привели на вершину музичної слави гурт зі Швеції - країни, авторитетної тоді у світовому шоу-бізнесі настільки, наскільки зараз такою є наша Батьківщина:-))). ABBA - складанка з двох закоханих (подружніх/розведених) пар, стала найуспішнішим музичним проектом десятиліття, а якщо скажете: одним із найбільших феноменів ХХ століття, то не буду з Вами сперечатися.
    Перед обличчям світу ABBA постала в квітні 1974 року, коли шведська четвірка виграла Конкурс Пісні Євробачення із піснею WATERLOO, але до цього часу гурт існував протягом двох років і самі учасники були уже ветеранами шоубізнесу в їх рідній Швеції.
    Усе почалося в червні 1966 року, коли Бйорн Ульвеус вперше зустрів Бенні Андерсона. Бйорн був учасником HOOTENANNY SINGERS, популярного фольклорного музичного гурту, а Бенні був членом HEP STARS - групи №1 у Швеції на той час.
    Влітку 1966 року обидва гурти гастролювали по Швеції, аж поки їхні дороги не перетнулися. Бйорн і Бенні дуже швидко помітили, що вони мають багато спільного і, коли вони зустрілися трохи згодом цього ж літа, то вирішили, що повинні спробувати написати щось разом.
    За допомогою батька Бйорна, посередині ночі вони перемістили всі інструменти і підсилювачі в його офіс. Результатом стала пісня під назвою ISN'T IT EASY TO SAY (ЧИ НЕ ЛЕГКО ЦЕ СКАЗАТИ), яка пізніше була записана HEP STARS. Так були посіяні насінини, з яких у підсумку проросла і розцвіла ABBA.
    До 1969 року популярність обох груп поки відводила розпочате на другий план, але після успішних літніх турів, коли HOOTENANNY SINGERS приступили до чергових записів, Бенні вибрав час, щоб залишити HEP STARS. Двоє друзів продовжували писати і записувати пісні, спираючись на підтримку власника компанії звукозапису і видавця Стіга Андерсона, якому судилося стати менеджером ABBA. Стіг мав тверде переконання у творчому і виконавському талантах Бйорна і Бенні, гарантуючи їм, що вони досягнуть всесвітнього успіху рано чи пізно.
    Другим синглом Бйорна і Бенні була пісня під назвою HEJ GAMLE MAN! (ГЕЙ, СТАРИЙ ЧОЛОВІЧЕ!), в якій у ролі вокалісток другого плану вперше заспівали Агнета Фальцког і Анні-Фрід (Фріда) Лінгстад. Ця пісня стала першою, яку чотири майбутні учасники ABBA записали разом.
    Фріда записувалася з осені 1967 року. Вперше її зустрів Бенні, коли вона з'явилася із кабаре в місті Мальме на півдні Швеції у березні 1969 - HEP STARS мали виступ у тому ж місті. Агнета, успішна сольна співачка з часу її прориву на початку 1968, зустріла і закохалася у Бйорна в травні 1969, коли обоє вони опинилися в одній програмі телебачення.
    У 1969 році шведська співачка Брита Борг записала пісню Андерссона/Ульвеуса LJUVA SEXTITAL, і це була перша їхня композиція, яка стала хітом. А 10-го вересня 1969-го року Фріда записала свій уже сьомий сингл PETER PAN за допомогою Бенні, який з цього часу продюсував майже всі її наступні проекти. Пісня була написана Бйорном і Бенні - це був перший випадок, коли троє майбутніх членів ансамблю брали участь у спільному музичному проекті, так що сміливо можна сказати, що в цей день був зроблений перший крок до утворення гурту ABBA.
    У цьому ж році Бйорн і Бенні спільно зі Стігом і його діловим партнером Бенгтом Бернхагом організували свою видавничу фірмуUnion Songs, і першим завданням, яке дав їм Стігом, було написати музику до еротичної комедії Inga II, режисером якої був маловідомий американський режисер Джозеф У.Сарно. Сюжету у фільмі практично не було, і головне завдання полягало, очевидно, в тому, щоб якнайчастіше показувати головних героїв картини роздягненими і напівроздягненими. Сьогодні фільм становить інтерес лише в тому плані, що в ньому пролунали деякі композиції Андерссона/Ульвеуса, такі як інструментальна версія однієї з пісень, що увійшли пізніше на їхній перший альбом LYCKA, і звичайно пісня SHЕ'S MY KIND OF GIRL (ВОНА - НА МІЙ СМАК), що у 1970 році стала першим великим хітом Бйорна і Бенні. Перша спільна праця Бйорна і Бенні
    Досить часто пісню SHЕ'S MY KIND OF GIRL називають першою композицією, у записі якої брали участь усі четверо членів майбутньої великої групи; і хоча жіночі голоси в ній почути неможливо, Бйорн схильний погодитися, що так воно і було. Фріда нічого такого не пам'ятає, а Бенні стверджує, що хтось із дівчат їм точно підспівував, - швидше за все, Агнета, що вперше прийняла участь у спільному з Бйорном і Бенні проекті. Втім, сама Агнета в цьому не впевнена.
    Оскільки Бенні більше не був членом HEP STARS, то його з Бйорном головним заняттям було тепер створення пісень. Єдина проблема полягала в тому, що ніхто не горів особливим бажанням ці пісні виконувати. Нічого більше не залишалося, ніж записувати їх самим: наприкінці 1970-го року вони приступили до запису свого першого альбому під назвою LYCKA.
    Серед пісень була і хітова HEY GAMLE MAN!, у якій цього разу чітко чути голоси Агнети і Фріди. Остання стверджує, що саме тоді і народилася АВВА, і думає, що пісня не стала б таким хітом, якби ми з Агнетою не взяли участі в її записі. Бйорн не заперечує: З жіночим підспівом пісня зазвучала значно цікавіше, і ми сказали собі: от у якому напрямку треба працювати! Все інше - повна дурниця; треба знайти щось своє, інакше користі не буде. Незабаром ми випустили свій перший сингл англійською, тому що ми з Бенні усе ще хотіли робити поп-музику і розуміли, що для того, щоб домогтися успіху за межами Швеції, треба співати мовою, зрозумілою всім.
    Звичайно, на цьому альбомі було кілька непоганих пісень, але в цілому він був досить "сирим". Зате він примітний іншим: саме з запису цієї пластинки почалося співробітництво ансамблю з інженером Майклом Третовим, який зіграв чи не найважливішу роль у створенні "аббівського" звучання. Більшість музикантів тоді задовольнялося аби-яким звучанням, і лише коли я почав працювати з Бйорном і Бенні, що завжди ставили перед собою найвищу планку, настала епоха справжніх екпериментів, - говорить Майкл.
    У вересні Бйорн уперше взяв участь у продюсуванні третього альбому Агнети SOM JAG AR: Бенні вже майже два роки був продюсером усіх записів Фріди, так що Агнета закликала Бйорна наслідувати приклад свого друга. Оскільки продюсер Карл-Герхард Лундквіст, що працював із нею з самого початку, непогано справлявся зі своєю роботою, було вирішено, що вони з Бйорном будуть співпродюсерами цього проекту.
    У цей час - після трьох років роботи на фірмі EMI, для якої Фріда записала вісім синглів, - вона нарешті приступила до роботи над своїм першим альбомом. Здається дивним, що випустивши свій перший сингл практично одночасно з Агнетою, Фріда не могла випустити жодного альбому, у той час як та вже працювала над третім! Сама вона пояснює це дуже просто: У той час фірми воліли випускати довгограючі платівки тільки тих музикантів, які мали вже декілька хітів, а жоден з моїх синглів хітом не став.
    Вперше четвірка постала перед публікою разом у листопаді 1970 року в кабаре Festfolk (у перекладі - "зайняті пари" або "люди вечірки"). Ця перша спроба була просто провальною! Дівчата кинули все і відправилися гастролювати по країні, надавши чоловікам самим виплутуватися з ситуації. Бйорн називає це "абсолютним нулем" своєї кар'єри. Усі думки про постійну спільну роботу тоді зникли. На щастя, не надовго. Всі четверо продовжували з'являтися на записах один одного, а також працювали разом у різних музичних заходах. У середині травня 1971 року Агнета приступила до запису пісень для свого четвертого альбому і цього разу Бйорн був одноособовим продюсером цього проекту. Успіх прийшов досить швидко. Шлюбне фото Бйорна і Агнети
    7 липня 1971 року Бйорн і Агнета одружилися - обнишпоривши всі куточки Швеції в пошуках романтичного місця для весільної церемонії, молодята зупинили свій вибір на старій сільській церкві у готичному стилі в маленькому місті Верум на Півдні Швеції. Однак цей щасливий день був затьмарений звісткою про смерть давнього партнера Стіга Андерсона у шоу-бізнесі Бенгта Бергхама. Наступного ж дня Стіг запропонував Бйорнові місце продюсера у своїй фірмі POLAR MUSIC. Той погодився, але запропонував, щоб Бенні теж був запрошений як партнер. На цьому і зійшлися.
    Через тиждень Фріда за участі Бенні і Бйорна приступила до запису пісні MIG EGEN STAD - шведської версії IT'S SO NICE TO BE BACK, яку Бенні написав, ще будучи у Hep Stars. Пісня стала першим великим хітом Фріди. Вона цікава також тим, що в її записі взяли участь бас-гітарист Майк Ватсон і ударник Роджер Пальм, згодом досить що часто співробітничали з квартетом АВВА. Наприкінці липня Бенні і Бйорн приступили до запису свого другого альбому, однак жодна із записаних у цей час пісень на нього так і не потрапила.

продовження історії тут!продовження історії тут!продовження історії тут!


ГОЛОВНА
Історія | Музика | Вірші | Фото | MP3 | Soft
Лінки | Пошта | Відгуки | Банери | Автор



Українська банерна мережа

Copyright Теодор Лещак 2002-2009
Hosted by uCoz