Сторінка гурту ABBA в Україні Історія

до попередньої частини!до попередньої частини!до попередньої частини!

ВИПРОБОВУВАННЯ СЛАВОЮ
Гріючись на сонці слави     У березні група відправилася у давно заплановане турне по Австралії. Режисер Ласс Хольстрем, який зняв практично всі їхні ролики, приступив до роботи над музичним фільмом АВВА - Кіно. Спочатку планувалося зробити щось на зразок документального звіту про концерти в Австралії, але потім вирішили створити хоч видимість сюжету, для чого у фільм ввели прагнучого інтерв'ю диск-жокея Ешлі у виконанні австралійського актора Роберта Хьюза.
    Учасникам групи про це нічого не сказали, у результаті чого вони кілька днів шарахалися від "божевільного журналіста", який приставав до них на прес-конференціях з ідіотськими запитаннями. Незабаром вони, звичайно, розібралися в ситуації, а от їх охороні так нічого й не повідомили для створення більшої вірогідності. Майклу Третову було доручено створити із концертних записів щось придатне для використання в якості звукової доріжки до фільму. Однак, пізніше у Швеції запис довелося переробляти. Зокрема, довелося переписати усі вокальні партії: на сцені члени групи були зайняті більше створенням шоу, аніж власне співом. Вони танцювали і носилися по сцені, годинами йшов проливний дощ, так що домогтися нормального звуку було просто неможливо, - скаржиться Майкл.
    Найтеатральнішою частиною шоу був двадцятихвилинний міні-мюзикл THE GIRL WITH GOLDEN HAIR (Дівчина із золотим волоссям). Сюжетна лінія мюзиклу була простою: співачка мріє стати зіркою, їй це вдається, але вона розуміє, що стала бранкою свого успіху. Весь мюзикл складається із чотирьох пісень. Під цю сюжетну лінію можна підігнати практично будь-яку пісню, - говорить Бйорн, - тому я її і запропонував. Пізніше нас неодноразово запитували, чи не збираємося ми перетворити наш міні-мюзикл у справжній спектакль, але ми завжди відповідали, що на це наш сюжет не тягне!.
    Три з чотирьох пісень увійшли на наступний альбом групи, а четверта, GET ON THE CAROUSEL звучить тільки у фільмі. THANK YOU FOR THE MUSIC дуже відрізняється від первісного варіанту, у спектаклі пісня звучала як фокстрот, і деякі фрази Агнета не співала, а говорила. Спеціально для турне була придумана річ I AM AN A. Під акомпанемент акустичної гітари члени групи представлялися публіці і розповідали дещо про себе. Пісня ніколи не видавалася, але частина її приспіву послужила основою для арії I KNOW HIM SO WELL з мюзиклу CHESS.
    Турне, що стало величезним успіхом у плані кар'єри групи, було значно менше успішним у фінансовому плані. В інтерв'ю Record Mirror, Бйорн зізнався: Ми не заробили грошей на цих гастролях, більш того, навіть втратили, незважаючи на те, що всі квитки на кожен концерт були розпродані. У будь-якому випадку, це нам не дуже подобалося. Для здоров'я значно корисніше працювати на сцені, однак я не розумію, яким чином деякі групи знаходяться на гастролях по вісім, дев'ять і навіть десять місяців - мене б це вбило. Ці почуття розділяли й інші учасники групи.
    Із перших чисел червня розпочалася робота над записом першої пісні для нового альбому. Робоча назва пісні бути A BIT OF MYSELF. Запис цієї і практично всіх інших пісень альбому відбувалася на студії Marcus Music, де музиканти опинилися вперше. Господар, популярний аранжувальник Маркус Остердаль, створив одну із найсучасніших студій у Швеції. До середини 70-х ніхто не вмів облаштовувати студії,- говорить Майкл Третов, - Вважалося, що під студію можна переобладнати будь-яке приміщення. Ті, хто працював у студії, повинні були самі домагатися гарної акустики. А от студія Маркуса була побудована так, що у ній переробляти і додавати нічого не було потрібно: акустика і все інше тут було на найвищому рівні. Ще одна з переваг студії Маркуса полягала в її незалежності від фірм грамзапису. У нашої улюбленої Metronome Studio було так: компанія Metronome записується по понеділках, Sonet - по вівторках, Polar - по середах і т.д., - скаржиться Майкл Третов, - Зі студії ж Маркуса ми могли не вилазити тижнями, тільки треба було заздалегідь домовитися.
    Велику частину червня і половину липня музиканти були головним чином зайняті роботою над фільмом - зокрема, під звуки пісні THE NAME OF THE GAME (НАЗВА ГРИ) зняли сцену сну Ешлі, коли йому чудиться, наче він оточений увагою учасників групи. Однак, Бенні з Бйорном і у такому цейтноті викроїли час, щоб скласти ще кілька пісень для альбому. Наприкінці липня була записана перша версія пісні ONE MAN, ONE WOMAN (ОДИН МУЖЧИНА, ОДНА ЖІНКА), одна із улюблених речей Фріди. Незвична побудова таких композицій як THE NAME OF THE GAME і EAGLE (ОРЕЛ) змушувала говорити про нові музичні концепції групи. Мені здається, що всі ми у цей час вдосконалювали свій професіоналізм день за днем, - говорить Бенні - Слова стали більш глибокими, мелодії теж. А ONE MAN, ONE WOMAN взагалі моя улюблена пісня з альбому, крім THANK YOU FOR THE MUSIC (ДЯКУЮ ТОБІ ЗА МУЗИКУ), звичайно.
    У перших числах серпня почався запис пісні I WONDER (DEPARTURE) (МЕНІ ДИВНО (ВІДБУТТЯ)), вдалою назвою якої музиканти знову були зобов'язані Стігові Андерссону. Потім настала черга таких пісень як HOLE IN YOUR SOLE (ДІРКА У ТВОЇЙ ДУШІ) (до того, як була придумана остаточна назва, пісня перемінила іще штуки чотири!) та знаменитої TAKE A CHANCE ON ME (СПРОБУЙ ЗІ МНОЮ). Її остаточний варіант (до цього пісня називалася BILLY BOY) був записаний наприкінці місяця. Слова до пісні Бйорн придумав у такий спосіб: у голові в нього увесь час вертілося "t-k-ch, t-k-ch, t-k-ch", так що йому залишалося знайти тільки слова, у яких би ці звуки були, що він і зробив!
    Пісня стала хітом номер один в Англії не тільки тоді, але й 1992 року, коли дует ERASURE представив свій пародійний варіант. І знову сцена! У вересні довелося переписати дещо із записаного влітку, зокрема, I WONDER. Продовжувалася робота над звуковою доріжкою до фільму ABBA - The Movie. Група усе ще сподівалася встигнути випустити альбом до Різдва, хоча робота над фільмом і відняла значно більше часу, аніж передбачалося. Однак, Агнета була вже на такій стадії вагітності, що могла працювати тільки ранками, так що врешті решт стало зрозуміло, що випуск альбому у поточному році - це щось із галузі фантастики. Наприкінці вересня було оголошено, що новий альбом групи вийде тільки в лютому.
    20 вересня у Glen Studio групою NASHVILLE TRAIN, у складі якої були музиканти АВВА: Рутгер Гуннарссон, Роджер Пальм і Янн Ліндгрен - була записана інструментальна композиція Андерссона - Ульвеуса PLEASE CHANGE YOUR MIND (БУДЬ-ЛАСКА, ПЕРЕДУМАЙ), придумана ще 1970 року, але так ніде і не використана. Пісня була включена і на альбом ABBA In Our Way (АВВА на нашому шляху). Ще наприкінці 1976 року Стіг Андерссон оголосив, що після ряду концертів, запланованих на перші місяці 1977-го, група з квітня по жовтень включно буде зайнята винятково створенням і записом пісень для нового альбому.
    Перший із цих концертів відбувся 28-го січня в столиці Норвегії Осло. За ним пішли виступи у Швеції, Данії, Німеччині, Голландії, Бельгії, Англії і Шотландії; завершилася ж європейська частина турне 14-го лютого в Англії концертом у Королівському Альберт Холі (найвідоміший концертний зал у Лондоні). Популярність групи в Англії до цього часу досягла таких розмірів, що після оголошення про продаж квитків на майбутній концерт, ще наприкінці 1976 року було отримано більше 3-х мільйонів замовлень на 10 000 вільних місць!
    Нарешті, 18-го лютого АВВА випустила черговий сингл "номер один": KNOWING ME, KNOWING YOU (ЗНАЮЧИ ТЕБЕ, ЗНАЮЧИ МЕНЕ). Усю першу половину листопада йшла робота із зведення вже записаних композицій, а 9-го було оголошено, що усі вокальні партії вже записані - Агнета змогла провести в студії більше часу, ніж планувалося, з огляду на її вагітність. Деякі партії мені довелося записувати напівлежачи в шезлонгу,- згадує вона, - але я все-таки справилася. Таким чином, стало ясно, що альбом побачить світ ще в грудні, але тільки у Скандинавії - решті світу доведеться почекати до січня, тому що вже неможливо було встигнути надрукувати необхідний тираж!
    Десятого листопада бу зведені дві останні речі з нового альбому: І'М A MARIONETTE (Я МАРіОНЕТКА) і ONE MAN, ONE WOMAN, а 22-го в Стокгольмі відбулася презентація фільму ABBA - The Movie. 15-го грудня відбувся перший показ в Австралії (одночасно в кінотеатрах Сідней, Перта і Парраматти). Показ у Сіднеї випереджав виступ Стіга Андерссона. 26-го фільм був показаний і в Стокгольмі: переглянувши його, члени ансамблю влаштували грандіозну вечірку в будинку Стіга - в Агнети і Бйорна до цього часу народився друга дитина, Петер Крістіан Ульвеус, так що цей рік закінчився для групи у всіх відношеннях просто чудово!
    У це ж час відбулася ще одна цікава подія... У німецьких магазинах з'явилася історія групи, у якій згадувалося про нещасливе дитинство Анні-Фрід і наводилося ім'я її Пропажа батька, Альфреда Хаасе, якого вона вважала померлим. В одного з німецьких фанів був дядько із таким ім'ям і, знаючи, що він провів частину війни в Норвегії, він поцікавився: чи не зустрічав той коли-небудь, норвезьку дівчину на ім'я Сінні Лінгстад (мати Анні-Фрід, яка померла, коли дівчинці не було й двох років). Хаасе намагався писати Сінні, але його листи не доходили. Він припустив, що Сінні або померла, або не хоче мати з ним нічого спільного, так що він повернувся до родини, яка у нього була ще до перебування в Норвегії. У нього не було й думки, що він залишив Сінні вагітною, і відкриття, що в нього є дочка у Швеції, яка нині стала всесвітньо відомою поп-зіркою, була для нього шоком. Врешті подив змінився радістю і незабаром батько і дочка, які довго не знали про існування одне одного, нарешті зустрілися.
    4-го грудня в Агнети і Бйорна народився син, а 12-го грудня нарешті вийшла пластинка групи: ABBA - The Album, що мала грандіозний успіх у всіх куточках планети - в одній тільки Швеції було продано 760 тисяч копій! Бйорн привселюдно заявив, що це наш кращий альбом на сьогоднішній день!; особливо він пишався текстами пісень. Так само явно намітилася тенденція Бенні, до створення не стільки пісень, скільки цілих композицій. Був у нього й інший задум: Якщо ти написав таку річ як THANK YOU FOR THE MUSIC, то тобі нічого не залишається як спробувати скласти цілий мюзикл!
    Після настільки напруженого 1977-го року весь початок наступного члени групи вирішили присвятити відпочинкові. Щоправда, Агнети з Бйорном це стосувалося меншою мірою: 4-го грудня в них народився син Крістіан. У будь-якому випадку, музиканти вже декілька років не вилазили з студії, хіба тільки щоб дати черговий концерт чи відправитися на чергові гастролі. Тепер вони вирішили практично весь рік відпочивати. І справді, 1978-й виявився єдиним роком (якщо не рахувати 1972-го, коли АВВА тільки сформувалася), протягом якого не було випущено ані нового альбому, ані навіть якоїсь добірки старих пісень на зразок GREATEST HITS чи THE BEST OF ABBA. Музиканти вирішили, що цього року з них вистачить і поїздок в Америку й у Японію: вони не стануть напружуватися над записом нового альбому тільки заради того, щоб довести, що їм це під силу!
    Їхня власна студія будувалася дуже швидкими темпами, а THE ALBUM розкуповувався ще швидше. Він відразу став платиновим, оскільки сума попередніх замовлень перевищила 1,5 мільйона доларів.
    Це був перший альбом групи АВВА, який відразу ж став "номером один" в Англії, - він залишався найбільш розкуповуваним альбомом у Великобританії цілих 7 тижнів, а в хіт-параді залишався більше року. Чотири записані на ньому пісні були вже добре відомі публіці: THE NAME OF THE GAME (останній хіт номер один в Англії) і три пісні з міні-мюзиклу. Шанувальники могли бути впевнені, що хоча б ця частина альбому - річ що треба, але що там на решті доріжках? Відповідь вони отримали, коли випущений у січні сингл TAKE A CHANCE ON ME/І'М A MARIONETTE пішов нарозхват, швидко ставши ще одним синглом номер один у Великобританії - це був уже сьомий сингл номер один АВВА в Англії (наступний буде тільки через два роки). Та й майже всі інші пісні з альбому могли б бути випущені синглами.
    Утім, все це не вимагало особистої участі, так що можна було і справді передихнути... що, зрозуміло, не перешкодило їм у лютому злітати в Англію, щоб взяти участь у презентації фільму ABBA - THE MOVIE. Безумовно, однією з причин неймовірного числа попередніх замовлень на THE ALBUM був вихід на екрани фільму, звуковою доріжкою до якого новий альбом, власне, і був. Названий настільки ж простенько як і диск - просто АВВА - КIНО - він пройшов із повними залами у Великобританії, а до того - у Австралії, Швеції і Голландії. В одному з кінооглядів фільм був названий "90-хвилинним рекламним роликом АВВА", а критики по всьому світу були збентежені повною відсутністю якого-небудь сюжету. Відвідувачам кінотеатрів, однак, була байдужа думка критиків і оглядачів, народ так і ломився на сеанси. У підсумку фільм зайняв сьоме місце за зборами, але ж у тому ж році пройшли STAR WARS (ЗОРЯНі ВіЙНИ), SATURDAY NIGHT FEVER (ЛИХОМАНКА СУБОТНЬОГО ВЕЧОРА) і GREASE (музична комедія з Олівією Ньютон-Джон і Джоном Травольтою)! Напевно, мало кого по справжньому хвилювало, є у фільмі сюжет чи немає (цікаво відзначити, що співпродюсером фільму був австралієць Per Grandi, що зняв відому телевізійну мильну оперу СУСіДИ). Шанувальники групи хотіли тільки одного: щоб у фільмі було якомога більше музики у виконанні їхніх кумирів.
    Але зовсім не працювати Бенні з Бйорном, усе-таки, не могли: у березні вони записали кілька речей з робочими назвами MOUNTAIN TOP і DR. CLAUS VON HAMLET. Цікаво відзначити, що Майкл Третов, який до цього часу практично ніколи не пропонував назви пісень, починаючи з 1978-го року став робити це все частіше й частіше. Досить часто Бйорн і Бенні не мали навіть робочої назви для своєї чергової композиції, - говорить він, - однак, мені було потрібно якось зареєструвати запис, щоб потім можна було його знайти серед купи інших стрічок! От і приходилося щось винаходити на ходу, нехай навіть це було щось на зразок ДОКТОР ФОН ГАМЛЕТ! Мало що з подібних назв зберігалося, хоча самі Бенні з Бйорном визнають, що чорний гумор Третова особисто їм був по душі.
    Після успіху двох синглів, складених з пісень нового альбому, було вирішено випустити ще і третій. Вибір припав на EAGLE. Єдина проблема полягала в тому, що пісня була довгувата, тому Майклу Третову довелося дещо вирізувати, після чого замість первісних 5:47 залишилося 4:23 хвилини. У такому скороченому варіанті пісня і була випущена в Німеччині, Франції і Японії. 24-го і 25-го квітня в Marcus Music АВВА приступила до запису пісень LOVELIGHT і LOVERS(LIVE A LITTLE LONGER). Щодо першої Бенні висловився так: Вона складається з двох частин, які не бажають зістиковуватися один з одним. Ідею другої пісні Бйорн запозичив з журналу, у якому була стаття, так і що називалися: LOVERS LIVE LONGER (КОХАНЦі ЖИВУТЬ ДОВШЕ), початок якої цілком збігається зі словами пісні: Один лікар зробив відкриття, що займаючись любов'ю, ви продовжуєте своє життя. Агнета не має права виглядати втомленою!
    На американському радіо і ТБ АВВА намагалася миготіти якнайчастіше. Метою групи було перетворити скромний успіх THE ALBUM у гучний тріумф. На початку травня вийшов сингл EAGLE/THANK YOU FOR THE MUSIC, після чого АВВА відправилася на кілька днів у США, щоб взяти участь у телешоу Олівії Ньютон-Джон. Взагалі, у 1978 році АВВА здійснила величезні зусилля для завоювання США - єдиної країни вільного світу, де група ще не стала однією із найпопулярніших.
    Хоча результати і не можна назвати повним провалом, особливого успіху ці зусилля так і не принесли. Стало ясно, що для того, щоб Америка стала ще однією країною, у якій АВВА автоматично займала б перші рядки хіт-парадів, необхідні тривалі і цілеспрямовані зусилля, у тому числі інтенсивні гастролі - і на цьому грунті Агнета розійшлася в думках з іншими членами групи. Молода мати відчувала провину за те, що бачить двох своїх дітей лише час від часу, залишаючи їх на піклуванні інших людей. Увесь час бути в роз'їздах - це так втомлює; крім того, мені зовсім не хочеться, щоб хтось інший ростив моїх власних дітей. Родина повинна бути на першому плані, - сказала вона в інтерв'ю англійській газеті Sun у 1978 році. Перші кілька місяців навчального року моя дочка Лінда, яка щойно пішла до школи, дуже потребує мене. Мені, як і іншим, подобається весь цей галас гастролей, але я завжди сумую, згадуючи дітей, що залишилися вдома.
    Її колег ця проблема не торкалася: Анні-Фрід не виявляла бажання мати нових дітей, а Бйорн і Бенні, як одержимі, жадали тільки одного: захопити всі хіт-паради світу. Очевидно, початок розбіжностей, які згодом призвели до розпаду групи, припадає на період другого всесвітнього турне групи, яке відбулося у 1979 році. До пори до часу вони продовжували записувати пісні настільки ж успішно, як і раніше, і ще встигли домогтися ще кількох тріумфів.
    Тим часом, у середині місяця група опинилася вже в Німеччині, де з'явилася у шоу з назвою Парад Зірок. Хоча урочисте відкриття їхньої власної студії Polar Music Studios відбулося ще 18-го травня, однак до кінця місяця в ній йшли деякі доробки, тому 29-го АВВА знову виявилася в студії Metronome, де приступила до запису пісень SUMMER NIGHT CITY (ЛІТНЄ НІЧНЕ МІСТО) і FREE AS A BUMBLE BEE (переробка I AM AN A), яка зрештою стала основою головної арії в мюзиклі 1984 року Chess). Це був останній випадок, коли група скористалася чужою студією у Швеції. Побудована на місці, де до цього стояв невеликий кінотеатр, Polar Music Studios стала однією із найсучасніших і найкраще оснащених студій того часу у світі. Можливо, це було й не найкраще вкладення капіталу, але до цього часу АВВА могла собі дозволити обзавестися власною студією.
    Тепер процес створення музичних творів став для них ще більш приємним. Ми просто склали список усього, що повинно бути в нашій студії, - згадує Майкл Третов, - і в результаті у нас була така апаратура і все інше, що господарям інших студій залишалося тільки очима ляскати. Ми хотіли, щоб у нашій студії було багато вільного місця, і щоб, по можливості, всі перекриття, двері і т.д. були виконані з прозорого скла, - додає Бенні, - тоді буде візуальний контакт із кожним з музикантів. Крім того, ми хотіли, щоб у нас були деякі прибамбаси, яких у жодних інших студіях ще тоді не було: зокрема, невелику міксерну консоль на кожному робочому місці, для того, щоб кожен музикант міг регулювати рівень звуку будь-якого інструменту в своїх навушниках. Звичайно, музикант бажає, щоб інструмент, на якому він грає, звучав трохи голосніше інших.
    Практично весь червень і липень музиканти відпочивали: Бенні з Фрідою на Барбадосі, а Агнета з Бйорном на своєму острові в На природі Стокгольмському архіпелазі; так що до нових записів вони приступили тільки з восьмого серпня, зосередившись на композиції SUMMER NIGHT CITY - АВВА не випускала синглів із травня, а вищезгадана пісня була єдиною претенденткою на сторону "А". SUMMER NIGHT CITY так само, як і велика частина пісень з майбутнього альбому VOULEZ-VOUS була написана у стилі диско, в чому відчувався значний вплив групи, що тоді стала номер один - BEE GEES.
    Не можна сказати, щоб наслідування виявилося дуже вдалим, хоча Фріда вважає цю пісню непоганою, на відміну від Агнети і Бенні. Рано чи пізно доводиться приймати рішення, - так коментує останній, - Або випускати те, що вийшло, або братися за іншу пісню. В останньому випадку доведеться чекати ще кілька тижнів чи більше, перш ніж що-небудь буде готово. Звичайно, якщо би нам видалося, що пісня явно не вийшла, ми ніколи б її не випустили; однак досить часто буває так, що недоліки тієї чи іншої речі починаєш бачити тільки по проходженні певного часу. Пісня пролунала по шведському радіо 11 листопада. Спочатку планувалося включити її на новий альбом, але до того часу, коли це повинно було відбутися, Бенні з Бйорном склали багато нових пісень, які були явно не гірше претендентки, так що цього не трапилося.
    Ближче до кінця місяця почався запис ще двох речей: JUST A NOTION і THE KING HAS LOST HIS CROWN (КОРОЛЬ ВТРАТИВ КОРОНУ). Пісня THE KING HAS LOST HIS CROWN була написана на Віггзо (приналежному групі острові), - згадує Бйорн - Коли ми склали її, то були так задоволені собою, що вирішили більше в цей день не працювати, і відправилися замість цього кататися на човні. До речі, ця пісня належить до числа улюблених речей Фріди; більше всього їй подобається аранжування вокальних партій.
    Майкл Третов як і раніше використовував варіювання швидкості програвання численних записів тих самих інструментів, для створення "глибокого" звуку, але тепер у його розпорядженні з'явилися і всілякі пристрої для створення спецефектів. На Polar Studio у нас були окремі приміщення для кожного інструменту, так що тепер ми могли розташувати мікрофон на відстані у двадцять метрів від того чи іншого інструменту - таким чином ми й отримували глибокий резонуючий звук, - говорить інженер, - Гармонізатором вокалу ми користувалися рідко: це має зміст, коли співає одна людина, а не двоє чи троє, як у нас; та й до того ж з багаторазовим накладенням вокалу.
    Проте, застосування цьому пристрою все-таки знайшлося. Запис пісні THE KING HAS LOST HIS CROWN був уже практично закінчений, - всі інструменти записані, голоси накладені, - коли Бенні під час запису ще одного шару клавішних зробив помилку. Він узяв мінорний акорд замість мажорного, - згадує Третов, - і я відразу закричав: оце клас, так значно цікавіше, ніж було! Після цього він переписав всі інші клавішні фрагменти. Тепер треба було виправити всього одну ноту у вокалі. Проблема, однак, полягала в тому, що Фріди з Агнетою у студії не було, тому я зробив це за допомогою гармонізатора і можу посперечатися, що дівчата були дуже здивовані, коли почули себе, співаючими цей фрагмент у мінорному ладі, тоді як добре пам'ятали, що записували його в мажорному!.
    Проте, репресій з боку Агнети і Фріди не було: вони погодилися, що вийшло непогано. Це зовсім не означає, що вони боялися висловити своє несхвалення. Не секрет, що під час запису вокальних партій частенько розпалювалися палкі суперечки, тим більше, що часом могло бути чотири різних думки! Коли працюють дві пари близьких людей, як це було в нас, то думки висловлюються досить вільно і часом у досить різкій формі, - говорить Фріда. - Іноді ситуація ставала дуже напруженою, якщо ми з Агнетою скептично ставилися до тієї чи іншої пісні або, простіше говорячи, якщо душа до неї не лежала. Ох, ця студійна робота! Постійним джерелом конфліктів було прагнення Бйорна і Бенні змусити жінок брати найвищі ноти, на які ті були здатні.
    Ті запитували, чому вони повинні увесь час напружувати зв'язки, - говорить Третов, - однак суть полягає в тому, що пісні групи в результаті звучали значно цікавіше; у голосах було більше "сили". Агнета і Фрідa додають, що для нас не було нічого неможливого, хоча Бенні і Бйорн часом доводили нас до божевілля своїми вимогами. У Бенні це було майже ідеєю фікс! - стверджує Бйорн. - А чи не можете ви проспівати це октавою вище? - було його стандартним запитанням, коли ми починали записувати вокал. Агнета погоджується: Звичайно, пісня звучала більш сильно, коли мої вокальні партії були на октаву вище, ніж партії Фріди. Незважаючи на усі суперечки і розбіжності, немає сумнівів у тому, що Агнета і Фріда з задоволенням працювали в студії. Брати участь у створенні пісень, інтерпретувати їх по-своєму - це було для мене найцікавішим у групі, - говорить Агнета, а Майкл Третов додає: Запис вокалу не справляв жодних клопотів. З іншими музикантами це завжди найважча частина роботи, але Агнета і Фріда були просто народжені для цього! Вони працювали завзято і енергійно; я в житті не чув від них: "Ох ні, давайте перенесемо на завтра - сьогодні в мене немає натхнення!".
    6-го вересня побачив світ сингл SUMMER NIGHT CITY/MEDLEY: PICK A BALE OF COTTON/ON TOP OF OLD SMOKEY/MIDNIGHT SPECIAL. Це був єдиний випадок, коли АВВА випустила матеріал, написаний не учасниками групи - нехай навіть він був використаний у якості другої сторони синглу. SUMMER NIGHT CITY була досить пересічною піснею, якщо судити мірками групи: можна навіть було назвати її найменш успішною роботою групи за останні три роки - занадто вже вона була орієнтована на музику диско. Вона увійшла в англійський Тор-5, і це навряд чи можна було назвати невдачею, але успіх був гнітюче скромним.
    Наприкінці вересня група приступила до запису пісні DREAM WORLD, яка так і не потрапила на новий альбом, - правда один її шматок знайшов пристановище в приспіві DOES YOUR MOTHER KNOW (ЧИ ЗНАЄ ТВОЯ МАМА?), а ще один фрагмент перекочував у KISSES OF FIRE (ВОГНЯНІ ПОЦІЛУНКИ). Повністю ж почути пісню шанувальники групи змогли тільки в 1986 році, коли Майкл Третов прокрутив її по радіо, беручи участь у якомусь шоу.
    Шостого жовтня 1978-го року Бенні і Фріда нарешті обвінчалися. На церемонії одруження, так само як і на влаштованій у їхньому будинку вечірці були присутні лише найближчі родичі і друзі - широкі маси про цю подію проінформовані не були. Ну, нарешті, - подумали шанувальники, - група складається з двох щасливих подружніх пар, однак насіння розпаду вже були посіяні.
    25-го жовтня почався запис пісні IF IT WASN'T FOR THE NIGHT (ЯКЩО ЦЕ БУЛО НЕ НА НІЧ) - однієї з улюблених речей Бенні. Спочатку планувалося випустити її синглом і виступити з нею 16 січня 1979 року на концерті, організованому Фондом Допомоги Дітям при ООН, але до цього часу група записала пісню CHIQUITITA (ДІВЧИНКА), і перевага була надана їй. Кілька днів пізніше почався запис ще однієї пісні, яка пізніше вийшла синглом, - ANGEL EYES (АНГЕЛЬСЬКІ ОЧІ). Цікаво, що Бенні не тільки не хотів використовувати її як першу сторону синглу, але й заперечував і проти включення цієї пісні в новий альбом! Однак, слухачам пісня сподобалася - особливо вступ.
    На початку листопада була записана партія духових інструментів для ANGEL EYES і IF IT WASN'T FOR THE NIGHT, і, хоча пізніше ці записи були зариті в глибину фонограм і сьогодні практично не чутні, Бенні клянеться, що вони там усе-таки є. У нас завжди виникали проблеми при записі духових інструментів: їм так і не вдалося стати істотною частиною аббівського звучання.
    До цього часу стало ясно, що пісня LOVELIGHT в альбом не увійде, а такі як FREE AS A BUMBLE BEE, DREAM WORLD, JUST A NOTION і HAMLET III/LOTTIES SCHOTTIS' взагалі не будуть реалізовані. Це означало, що до Різдва новий альбом записаний не буде. Відповідно, випуск альбому був перенесений на лютий-березень наступного року, а 16-го листопада АВВА вилетіла на два тижні у Японію для участі у кількох шоу і телепрограмах. Студія групи була на цей час вільна і нею могли користатися інші музиканти. Першим клієнтом Polar Studio став ансамбль LED ZEPPELIN, який протягом цих двох тижнів записав у ній декілька треків для свого альбому IN THROUGH THE OUT DOOR.
    4-го грудня АВВА приступила до запису пісні CHIQUITITA, ''Сімейне фото'' - такими вони залишилися у нашій пам'яті ... робочою назвою якої було тоді THREE WISE GUYS (ТРИ РОЗУМНИКИ), а двома днями пізніше відправилися в Лондон з Янном Шаффером, Олой Брункертом і бас-гітаристом Крістіаном Велтманом на зйомки різдвяного телешоу, у якому група виконала IF IT WASN'T FOR THE NIGHT і THANK YOU FOR THE MUSIC.
    Здавалося б, АВВА, може радіти, що і цей рік закінчується настільки ж успішно, як і минулий, проте назрівав конфлікт. Не пройшло і трьох місяців після весілля Бенні і Фріди, коли напередодні Різдва Агнета пішла від Бйорна. Група була на межі розпаду, але втрутився Стіг Андерссон, переконавши подружжя, що ще трохи - і АВВА зрівняються славою з THE BEATLES. Тоді вони погодилися залишитися разом принаймні до кінця ще одного світового турне, після якого треба буде щось вирішувати.
    Треба сказати, що АВВА утворилася зовсім не як співдружність сумісних людей. Якби не творчий союз Бенні і Бйорна, те Агнета і Фріда навряд чи коли-небудь зійшлися б разом - настільки несхожими одна на одну були спокушена в життєвих колізіях практична Фріда і повна її протилежність - завжди пряма і відверта Агнета, яка так і не навчилася лукавити. Безсумнівно, розходження в характерах відбивали і їхні зовсім різні життєві шляхи. Як пізніше сказав Бйорн - Усі ми іноді сперечаємося, як і всі інші; до жінок це теж стосується. Але вже оскільки наше приватне життя дійсно стало таким як про нього пише преса, то спільна робота зрештою стала неможливою.

продовження історії тут!продовження історії тут!продовження історії тут!


ГОЛОВНА
Історія | Музика | Вірші | Фото | MP3 | Soft
Лінки | Пошта | Відгуки | Банери | Автор



Українська банерна мережа

Copyright Теодор Лещак 2002-2009
Hosted by uCoz