Сторінка гурту ABBA в Україні Історія

до попередньої частини!до попередньої частини!до попередньої частини!

ЩЕ РАЗОМ, АЛЕ ВЖЕ ОКРЕМО
Таке Voulez-Vous!     Після приголомшливого успіху синглів іспанською мовою - CHIQUITITA і I HAVE A DREAM (У МЕНЕ Є МРІЯ) у Південній Америці, що зробили АВВА однією з найпопулярніших груп і в цій частині світу, Стіг Андерссон вирішив, що було б дуже розумним кроком випустити і цілий іспанський альбом. Бйорн і Бенні у захват від цієї ідеї не прийшли, однак, сказали, що якщо Агнета з Фрідою готові перезаписати усі свої вокальні партії по-іспанськи, а Майкл Третов готовий узяти на себе функції продюсера, то вони заперечувати не стануть. У результаті народився альбом, названий GRACIAS POR LA MUSICA, про який Бенні говорить таке: Чесно говорячи, я так і не спроміся його послухати, хоча і дав згоду на його реалізацію. Отже, спочатку січня був складений приблизний список пісень, які мали потрапити на цей альбом. Деякі з них з тих чи інших причин потім були замінені на інші - як наприклад DOES YOUR MOTHER KNOW, яку Бйорн категорично відмовився заспівати іспанською. Однак, як би скептично не ставилися до цього проекту Бенні і Бйорн, Агнеті з Фрідою робота прийшлася до смаку. Це було свого роду викликом,- говорить Агнета, - але із вимовою нам допомогла журналістка Ана Мартiнес, тож ми справилися, як на мене, непогано. Фріда погоджується і додає: Співати по-іспанськи можна і не знаючи мови - це не так вже й важко. Працюючи над цим альбомом, ми просто отримували задоволення, а про грошову сторону питання взагалі не думали.
    У піснях АВВА взагалі багато іспанського,- вважає Майкл Третов,- візьміть наприклад такі як FERNANDO, CHIQUITITA чи MOVE ON, так що слухаючи цей альбом, ви взагалі могли б вирішити, що його записала іспанська група!. Провівши другу половину січня на Барбадосі, Бйорн і Бенні склали кілька пісень і на початку лютого приступили до запису першої з них - ANDANTE, ANDANTE. Цікаво, що буквально відразу був написаний й іспанський текст пісні, і та потрапила на альбом, над яким у цей час працювали Агнета і Фріда. У це же час була записана пісня ELAINE, яка до наступного альбому не увійшла, а стала другою стороною синглу THE WINNER TAKES IT ALL (ПЕРЕМОЖЦЮ - ВСЕ). Третьої була записана пісня THE PIPER (ДУДАР), слова до якого Бйорн написав під враженням розповіді Стівена Кінга "П'ЯДЕСТАЛ", у якому розповідалося про фашистського лідера на зразок Адольфа Гітлера. Пісня відбиває наші побоювання, що може наступити час, коли деякі люди знову підуть за такою людиною,- говорить Бйорн.
    11-го числа почався запис однією з кращих пісень не тільки нового альбому, але і групи взагалі. Летячи на Барбадос, Бйорн і Бенні народили ідею написати мюзикл про новорічний вечір. Ідея була така: кілька людей за святковим столом проводжають старий рік і ворожать, Яким виявиться наступаюче десятиліття (йшов 1980-й рік), ну й усе в такому дусі,- згадує Бенні. На Барбадосі вони познайомилися з популярним англійським коміком Джоном Клізом (відомим відеолюбителям за фільмами РИБКА НА іМ'Я ВАНДА і РИБКА НА іМ'Я ВАНДА-2) і запропонували йому скласти підхожий сценарій. Той, однак, великого ентузіазму не виявив, так що ідея незабаром була похована, але одну пісню Бйорн і Бенні написати усе-таки встигли - нею була, зрозуміло, HAPPY NEW YEAR (цікаво, що початковою назвою пісні мала бути DADDY DОN'T GET DRUNK ON CHRISTMAS DAY (ТАТУ, НЕ НАПИВАЙСЯ НА РіЗДВО)! Чи треба й казати, що іспанська версія і цієї пісні під назвою FELICIDAD виявилася на альбомі GRACIAS POR LA MUSIKA ...
    Коли Бйорн і Бенні тільки починали свою музичну кар'єру, одним з їхніх кумирів був керівник групи BEACH BOYS Брайан Вілсон. Ми хотіли щоб наші звучали, як записи Вілсона,- говорить Бенні, - особливо це стосується вокальних партій і гармоній; і саме вокальні розкладки стали свого роду фірмовим знаком групи АВВА. Звичайно, ми знайшли свій власний стиль, але первісну ідею запозичили у Вілсона. У пісні ON AND ON AND ON це проявилося повною мірою, - особливо це стосується фальцету Бенні на задньому плані. У результаті вийшло щось дуже схоже (за стилем, а не за музикою ) на хіт BEACH BOYS 1968 року DO IT AGAIN. На жаль у тексті, що описує раут у вищому суспільстві, Бйорн трохи перемудрував - Чесно кажучи, сам до кінця не розумію, що ж хотів сказати цією піснею !- зізнається він.
    8 березня АВВА відправилася в турне по Японії зі своєю осінньою програмою, а повернувшиcь наприкінці місяця додому, протягом майже всього квітня не вилазила зі студії, записуючи і перезаписуючи ті пісні, до роботи над якими група приступила на початку року. Крім того, на початку травня четвірка взяла участь у записі двох пісень Томаса Ледіна, із якими той повинен був виступити у відбірковому турі Конкурсу Пісні Євробачення
    THE WINNER TAKES IT ALL - одна iз небагатьох пісень, написавши яку, Бенні з Бйорном ані секунди не сумнівалися в тому, що вона неодмінно стане хітом. Я не думаю, щоб ми з Бенні ще коли-небудь творили з таким натхненням, - говорить Бйорн. - Ми розуміли, що створили доволі значну пісню, тож і записувати її мали намір з особливою старанністю. І справді, було випробувано чимало аранжувань, перш ніж вийшло саме те, до чого АВВА і прагнула. Хоча за словами Агнети, вони з Фрідою завжди викладалися на всю котушку, але напевно, усе-таки вона ніколи не співала краще, ніж у цій пісні. Взагалі, це її улюблена пісня з репертуару групи, так само як і улюблена пісня Бенні. Та й Бйорну з Фрідою вона теж подобається.
    Не пам'ятаю, щоб я коли-небудь ще написав слова до пісні так швидко, - говорить Бйорн - Думаю, що на це пішло не більше години. Пам'ятаю, що мені дуже хотілося заспівати її самому, але слава Богу, цього не трапилося! Звичайно, багато слухачів сприйняли пісню як автобіографічну, але сам Бйорн говорить так: Не забувайте, що це поп-музика, а отже й навіть найзворушливіші слова не можна сприймати буквально. Дещо справді відображає наші особисті взаємини, але досить багато там і вигаданого. Це чиста правда, що наше життя відбивається у текстах пісень - цього ніхто не може уникнути, - але це зовсім не означає, що пісня ПЕРЕМОЖЦЮ - ВСЕ є автобіографічною - ані я, ані Агнета не були переможцями у нашому розлученні.
    Це одна з пісень, які я щаслива була б заспівати сама, але які дісталися Агнеті,- зітхає Фріда,- Я не говорю, що в мене не було таких прекрасних пісень; і заспівала вона її просто чудово,- але все-таки мені трошки завидно. Тоді ж, на початку червня була записана ще одна пісня для нового альбому: OUR LAST SUMMER, чудово виконана Фрідою. Це одна із улюблених пісень Агнети, хоча співала її не вона. Слова пісні навіяні спогадами про дівчину, з якої я познайомився y Парижі ще в юності,- говорить Бйорн - Це меланхолійні спогади про "останнє літо невинності" (слова з пісні).
    Треба сказати, що у цій пісні був використаний фрагмент композиції, складеної ще 1975 року, але так і не реалізованої до 1984 року, коли вона за назвою АNTHEM (ГІМН) знайшла пристановище в їхньому мюзиклі CHESS. Коли ми зрештою перетворили цю композицію в АNTHEM, ми були впевнені, що ніхто не зможе помітити певної кореляції із піснею OUR LAST SUMMER- дуже вже маленький її фрагмент ми тоді запозичили,- пояснює Бенні.
    23 червня нарешті вийшов альбом, що відразу ж став популярним в іспаномовних країнах - GRACIAS POR LA MUSICA, в який увійшли: GRACIAS POR LA MUSICA (THANK YOU FOR THE MUSIC), REINA DANZANTE (DANCING QUEEN), AL ANDAR (MOVE ON), DAME! DAME! DAME! (GIMME! GIMME! GIMME!), FERNANDO, ESTOY SONANDO (I HAVE A DREAM), HASTA MANANA, CONOCIEDOME, CONOCIEDOTE (KNOWING ME, KNOWING YOU) і, нарешті, CHIQUITITA. А 21 липня АВВА випустила сингл THE WINNER TAKES IT ALL/ ELAINE, що відразу став хітом номер один у Британії. Це був уже восьмий сингл, що вийшов на перше місце, і вісімнадцятий сингл, що увійшов у хіт-паради.
    Присвятивши липень відпочинку, а серпень творенню пісень, із другої декади вересня Бенні з Бйорном грунтовно облаштувалися в студії, де приступили до запису нових пісень, серед яких були такі як ME AND I, LAY ALL YOUR LOVE ON ME (ПОКЛАДИ СВОЮ ЛЮБОВ НА МЕНЕ) і PUT ON YOUR WHITE SOMBRERO (ОДЯГНИ СВОЄ БІЛЕ СОМБРЕРО). Немає сумнівів у тому, що якби PUT ON YOUR WHITE SOMBRERO була написана трохи раніше, вона потрапила б на альбом GRACIAS POR LA MUSICA, а так вона не вписалася у канву нового альбому і Цирк та й годі! була тимчасово відкладена. Що ж до пісні LAY ALL YOUR LOVE ON ME, тo це чи не найкраща танцювальна річ групи і вже точно найкраща її пісня у стилі диско. Бенні пригадує, що виникли певні складнощі зі стикуванням ритмічного куплету з гімноподібним приспівом, для чого між ними був побудований місток із пропущеного через гармонізатор вокалу, що ніби валиться.
    До початку жовтня новий альбом був практично готовий, але коли незабаром було прийняте рішення не включати в нього PUT ON YOUR WHITE SOMBRERO, виникла потреба ще в одній пісні, так що Бенні з Бйорном прямо в студії склали одну з кращих речей альбому SUPER TROUPER. Ще раніше АВВА вирішила, що для обкладинки платівки група сфотографується зі справжніми клоунами, звірами і т.д., а альбом буде відповідно названий PICCADILLY CIRCUS (так називається знаменита площа в Лондоні, де розташований цирк), але пізніше виникли деякі труднощі, так що назва відпала, хоча тема цирку так і залишилася. Альбом був названий SUPER TROUPER (у даному випадку це означає щось на зразок: ВЕТЕРАН ЦИРКУ), відповідно і заголовну пісню довелося підганяти під цю назву, від чого Бйорн, звісно, у захват не прийшов: Спробуйте самі що-небудь скласти під таку назву, - говорить він. Проте, проблема була розв'язана, і в ніч на четверте жовтня були зняті сцени для відео-кліпів пісень SUPER TROUPER і HAPPY NEW YEAR (яку хотіли випустити синглом). Тоді ж було вирішене і питання з оформленням обкладинки платівки: група стала в оточенні справжніх циркачів і загримованих під них друзів і працівників студії Polar.
    3 листопада вийшов альбом SUPER TROUPER, який виразно показав, що АВВА стоїть на роздоріжжі: з однієї сторони тут були ритмічні веселі пісеньки на зразок SUPER TROUPER чи ON AND ON AND ON плюс останній хіт "номер один", призначений для дискотек - LAY ALL YOUR LOVE ON ME, з іншого боку - зрілі серйозні речі, такі як THE PIPER і HAPPY NEW YEAR. Єдиним, що якось зв'язувало ці два напрямки, була, мабуть, пісня THE WINNER TAKES IT ALL. Хоча музика групи і до цього завжди базувалася на клавішних, складається враження, що починаючи з цього альбому АВВА взагалі не використовувала інших інструментів, крім синтезатора Бенні Yamaha GX-1.
    Альбом миттєво очолив чарти Британії. Зараз прийнято вважати цей альбом одним із головних успіхів групи (можливо, її найбільш вдалим альбомом). Він вийшов, коли група була у зеніті слави і творчого розквіту. І якби цьому альбому було призначено стать прощанням групи зі світом поп-музики, то придумати щось краще для розставання було б важко . Однак, АВВА випустила ще досить багато пісень, перш ніж розпастися два роки згодом.
    SUPER TROUPER - улюблений альбом не тільки Бенні і Бйорна, але й Майкла Третова. Мені здається, що він сильний саме як цілісний твір, а не тільки як колекція різноманітних пісень,- говорить він - До того ж до цього часу, я нарешті відчув, що цілком освоївся на Polar Studio: усі необхідні пристосування були встановлені і змонтовані, апаратура працювала як годинник, і я був впевнений, що можу витягти будь-який мислимий чи немислимий звук і домогтися, щоб усе було записано саме так, як треба.
    Тоді ж, на початку листопада було записано кілька пісень для Різдвяного альбому Агнети з дочкою Ліндою. Я відчула, що мені хочеться записати що-небудь зі своїми дітьми,- пояснює Агнета, - Тому я записала цей альбом і ще один подібний у 1987 році з сином Крістіаном. Альбом планувалося випустити до Різдва, але з технічних причин це не вийшло, тому його було видано тільки восени наступного року.
    Наприкінці листопада вийшов сингл SUPER TROUPER/ THE PIPER, що досить швидко добрався до вершини британського хіт-параду. Навряд чи хтось тоді міг припустити, що він виявиться для групи АВВА останнім синглом "номер один"! Сингл очолював хіт-парад протягом трьох тижнів; можливо він утримався б там довше, якби його не витиснула звідтіля пісня щойно загиблого Джона Ленона STARTING OVER. Тим часом пісня THE WINNER TAKES IT ALL стала настільки популярна по усьому світі, що її вирішила заспівати сама Мірей Матьє. Був складений французький текст і у записі взяли участь усі члени АВВА.
    25 січня 1981 року Стігові Андерссону виповнилося п'ятдесят, і подібно до того, як вони у свій час зробили це для Горел Хансер, Бйорн і Бенні склали і записали в подарунок Стігові вітальну пісню HOVAS VITTNE. У словах, написаних усіма чотирма учасниками групи, Майклом Третовим і дизайнером Руном Содерквістом, у гумористичному ключі розповідалося про достоїнства ювіляра, його пса Лукаса, його пристрасть до сосисок і звичку робити в пісні модуляцію після другого приспіву, - як це зробила у вітальній пісні і АВВА!
    На другій стороні надрукованої у кількості двохсот екземплярів платівки була записана інструментальна версія першого хіта Стіга TIVEDSHAMBO. За день до цього АВВА зняла і вітальний ролик, у якому музиканти виконали HOVAS VITTNE у тих самих костюмах, які вони придумали для вистави WATERLOO на Конкурсі Пісні Євробачення у незабутньому 1974 році. У 1982-му цей ролик був показаний по шведському телебаченні у програмі, гостем якої був Стіг Андерссон. Бйорн у ролі першого відбійного молотка
    Розлучення Агнети і Бйорна нанесло групі непоправний збиток, а на початку 1981 року в труну АВВА були забиті ще два цвяхи. У січні Бйорн вдруге одружився. Його роман з майбутньою дружиною, Леною Кейллерсіо, зав'язався всього через кілька днів після відходу Агнети. А в лютому і Бенні з Анні-Фрід оголосили про своє розлучення. Усього через 2 роки після одруження на Фріді Бенні закохався в телеведучу Мону Норкліт (У жовтні Бенні і Мона оформили свої відносини офіційним одруженням).
    Усе це завдало останнього удару по іміджі "двох щасливих пар" сімдесятих. Звісно, що учасники групи все далі і далі віддалялися один від одного - адже звела їх у свій час не музика, а любов. Тепер залишилися тільки дружба і професійні стосунки. Багато хто думав, що на цьому АВВА як колектив припинить своє існування; однак, на спростування думки скептиків наприкінці березня група приступила до запису пісень для свого чергового альбому. Однією з них була балада SLIPPING THROW MY FINGERS, яка відразу ж сподобалася всім учасникам групи. У цій пісні відбилися змішані почуття Агнети і Бйорна, що бачать свою дочку Лінду, яка йде у школу. Я точно пам'ятаю момент, в який миттєво, придумав сюжет усієї пісні,- говорить Бйорн - Я дивився, як Лінда йде у школу, потім обертається і махає нам рукою, і думав от вона зробила перший крок, який віддалить її від мене; скільки ж іще я маю втратити у прийдешні роки? Мені здається, що це почуття знайоме всім батькам.
    Що ж стосується іншої пісні - WHEN ALL IS SAID AND DONE, то з точки зору тексту це найкраща пісня АВВА на тему шлюбу, що розвалюється. Пам'ятаю, що я не був впевнений, чи слова цієї пісні не будуть сприйняті Фрідою і Бенні як спроба насипати сіль на рану, - говорить Бйорн,- адже вони щойно розлучилися. Але я все-таки сподівався, що Фріда сприйме це правильно. Так воно і виявилося. Весь мій сум знайшов відображення в цій пісні,- говорить Фріда, для якої ця річ відразу стала однією з найулюбленіших.
    Цікаво, що пісні про розбите подружжя, які виконуються Агнетою і Фрідою, істотно різняться за настроєм: Агнета співає про те, що усе закінчено і немає шляху назад, тоді як у піснях Фріди завжди залишається місце для надії і "ніколи не пізно усе змінити" (рядок з пісні ONE MAN, ONE WOMAN). Звичайно я завжди знав, яку з пісень буде співати Фріда, а яку Агнета,- пояснює Бйорн,- і писав відповідні тексти. Адже ці дві жінки дуже сильно відрізняються одна від іншої як за складом розуму, так і за характером.
    Ідея пісні TWO FOR THE PRICE OF ONE, яку заспівав Бйорн, була побудована навколо газетного оголошення. Це був не перший випадок, коли Бйорн склав текст подібним чином. Спочатку я не хотів співати її сам - мені здавалося, що пісня може стати хітом, якщо її буде співати хтось із жінок. Але потім ми написали більш сильні речі, так що я міг взяти цю пісню собі. Я практично переписав слова і вийшла нормальна жартівлива пісня. У це ж час Бенні з Бйорном записали інструментальну композицію, яка згодом сповіщала про початок кожного двобою на Чемпіонаті Світу з Хокею, який проходив у 1981 році в Ґетеборзі.
    Майже весь квітень Бенні, Бйорн і Майкл Третов займалися зведенням звукових доріжок записаних у березні пісень, а в наприкінці місяця АВВА знялася у телевізійній програмі "Дік Каветт зустрічається з АВВА" із відомим американським ведучим популярного шоу. Треба сказати, що всі концертні номери АВВА записала заздалегідь у своїй студії, а на телебаченні працювала під фонограму. Шоу було показане у США по кількох програмах, однак супергрупою АВВА там так і не стала, зате стало ясно, що Америка - це не та країна, де легко стати популярними прибульцям з боку. З мрією про завоювання американської публіки довелося распрощаться, тим більше, що тепер для членів групи особисте життя було куди важливішим від спільної кар'єри світових поп-зірок. Як зауважив тоді Бенні: Я не маю поняття, як довго ми ще простягнемо. Я б не зважився загадувати наперед. Адже це справа бажання і можливостей, прагнення щось зробити. Але мені по-справжньому подобається те, що я роблю - без моєї роботи моє життя втратило б зміст.
    У травні Polar Studio обзавелася останнім досягненням техніки - 32-канальним цифровим рекордером, після чого Бенні з Бйорном надовго засіли в студії, експериментуючи з новою іграшкою під доглядом Майкла Третова. Під час запису альбому SUPER TROUPER я вирішив, що освоївся в студії як у себе будинку,- говорить той, - але тепер довелося терміново вчитися працювати із новим агрегатом. Оскільки цифрова техніка, як відомо, дозволяє начисто забрати всі шуми, Бенні з Бйорном захотіли переписати усі вже записані для нового альбому пісні. Наприкінці травня була записана пісня I AM A SEEKER, яка була непоганою піснею, але на новий альбом так і не потрапила і була реалізована тільки в 1983 році, коли Бйорна з Бенні попросили написати пісню для музичної фантазії Алана і Даніеля Бобліл ABBAcadabra. У проекті взяла участь і Фріда.
    26 травня, коли АВВА записувала пісню LIKE AN ANGEL PASSING THROUGH MY ROOM (НІБИ АНГЕЛ ЛЕТИТЬ КРІЗЬ МОЮ КІМНАТУ), у студії побував журналіст шведської газети Expressen, який повинен був написати статтю про запис нового альбому і групу. Йому сказали, що новий альбом буде називатися OPUS 10, - якщо вважати і два збірники кращих хітів, те нова платівка була саме десятою, - але пізніше народилася назва VISITORS, і в такий спосіб поповзли слухи про записаний, але не випущений альбом під назвою OPUS 10.
    Як і в попередні три роки, АВВА в липні відпочивала. У серпні Бенні з Бйорном взялися складати нові Бенні у ролі другого відбійного молотка пісні, у той час як Фріда знялася в чотирьохсерійному телешоу в якості ведучої. На початку вересня група знову зібралася в студії, щоб приступити до запису трьох нових пісень. Першою з них виявилася HEAD OVER HEELS (ДОГОРИ ГОЛОВОЮ), робочою назвою якої було TANGO. І, справді, ця річ куди більше походила на танго, аніж у свій час FERNANDO. Із цією піснею виникло чимало проблем, головною з яких була катастрофічна відсутність веселощів у веселій пісеньці. Зрозуміло, після розлучень у нашій студії виникла інша атмосфера, - говорить Фріда. - Раніше у будь-якій нашій пісні завжди була якась радість, навіть якщо сама пісня була сумною, - тепер, натомість, нічого цього не залишилося. Ми змінилися як група, і єдність, яка теж була частиною нашої музики, безповоротно зникла.
    Наступною піснею була I LET THE MUSIC SPEAK (НЕХАЙ МУЗИКА ГОВОРИТЬ), - одна з композицій, які наочно показують: Бенні і Бйорну до цього часу стало тісно в рамках поп-музики, що в значній мірі і призвело до розпаду групи. Їм давно вже хотілося написати мюзикл, і коли надійшла пропозиція від Тіма Райса об'єднати зусилля для створення CHESS, вони не стали довго міркувати.
    Взагалі в альбомі VISITORS, як на мене, цілком чітко простежується наше прагнення почати рухатися в іншому напрямку, а не робити те саме до нескінченності, - говорить Бйорн, - Якби АВВА не реалізувала I LET THE MUSIC SPEAK, я не сумніваюся, що ми використовували б її у CHESS.
    Третім із вересневих записів стала SHOULD I LAUGH OR CRY (МАЮ ПЛАКАТИ ЧИ СМІЯТИСЯ?), яка на альбом не потрапила, а була використана як друга сторона синглу ONE OF US і розділила таким чином долю багатьох не цілком дороблених композицій Бенні і Бйорна. Ця річ, так само як і деякі інші наші композиції, складається з двох частин, які не бажають зістиковуватися одна з іншою, - говорить Бенні. - Куплет веде до зовсім іншого приспіву, ніж того, що є. 12 вересня АВВА відправилася в Англію, щоб взяти участь у благодійній акції фірми СВS, після чого Агнета відправилася на Майорку на кілька тижнів, тоді як Бенні з Бйорном поїхали на свій острів, щоб скласти ще декілька пісень для VISITORS.
    З 15 жовтня музиканти приступили до запису кількох нових пісень. Під час запису першої з них, яка спочатку називалася PEASANTS (СЕЛЯНИ), а потім була перейменована в SOLDIERS (СОЛДАТИ), виникли проблеми з аранжуванням, - зокрема, Бенні і Бйорн довго пояснювали ударнику Перу Лiндвалу, що хоча пісня й має розмір три чверті, але не повинна звучати як звичайний вальс. Мені довелося поламати голову над цією проблемою, - говорить той, - і по-моєму я знайшов потрібне рішення. Його мудрі синкопи змусили пісню звучати, як щось зі сфери арт-року. Ви навіть не думаєте про цю річ як про вальс, хоча це - найсправжнісінький вальс, - так коментує її Майкл Третов. Наступній пісні призначено було стати останнім аббівським хітом "Top-3".
    ONE OF US одна з моїх улюблених речей, - говорить Бйорн,- а от Бенні її ніколи особливо не любив. Пам'ятаю, нам потрібно було визначитися з піснею, яка буде синглом, що представляє новий альбом і ми розіслали записи кількох пісень нашим фірмам грамзапису в усьому світі. Бенні і Стіг взагалі не хотіли включати ONE OF US у список ймовірних хітів, однак я настояв на цьому і не помилився: більшість компаній дотримувалося аналогічної точки зору. Більше того, Бйорн вважає, що насправді АВВА має не дев'ять синглів номер один у Британії, а десять: Нам трохи не повезло - вважається, що пісня ONE OF US досягла тільки третього рядка, тоді як насправді вона була протягом Різдвяного тижня номером один, - шкода тільки, що цього тижня офіційні підрахунки не проводяться, а то в нас було б не дев'ять а десять хітів номер один.
    Заголовна річ альбому VISITORS була однією з тих нечисленних пісень, що знайшла свою остаточну форму практично у першому ж пробному записі. Двозначний і лиховісний текст Бйорна плюс пропущений через гармонізатор голос Фріди зробили її однією із найбільш дивних пісень групи. Крім всього іншого, неможливо зрозуміти хто ж такі ці самі "візитери". Після виходу альбому, Бйорну багато разів задавали це запитання, але зрозумілої відповіді так і не отримали, тому зрештою склалося враження, що він і сам цього як слід не знає! До цього часу я намагався зробити слова наших пісень більш соціальними чи як, - пояснює він, - і ще мені не хотілося, щоб вони були однозначно зрозумілими. Ну що ж, можна сказати, що він цілком процвітав у своєму задумі, оскільки ніхто нічого до пуття не зрозумів. Зараз, через майже п'ятнадцятьох років, Бйорн, однак, говорить по-іншому, пов'язуючи текст пісні зі становищем в СРСР: Я ставив себе на місце дисидентів і намагався уявити собі, що ж це таке - сидіти і чекати, що от-от роздасться стукіт у двері, і не знати, чи відбудеться це через секунду, через рік чи не відбудеться взагалі. Свічки за АББУ ...
    До листопада були записані і зміксовані треки всіх пісень майбутнього альбому, крім однієї лише речі: LIKE AN ANGEL PASSING THROUGH MY ROOM (НІБИ АНГЕЛ ЛЕТИТЬ КРІЗЬ МОЮ КІМНАТУ), перша спроба записати яку була почата ще в червні. Спершу хотіли записати її у ритмі диско, але швидко стало зрозуміло, що другої LAY ALL YOUR LOVE ON ME з неї не вийде. Однак, до планованого виходу альбому залишалося менше місяця, так що треба було або терміново складати і записувати нову пісню, або вирішувати з цією. Закінчилося тим, що пісня була записана в такий спосіб: самотній голос Фріди плюс неголосні акорди синтезатора Бенні під стукіт годинника. Бйорн коментує це так: Ми не хотіли повторювати помилки при записі MY LOVE, MY LIFE, яка виявилася "переаранжированою". Фріда незадоволена у цій пісні всім, включаючи власний вокал: Було дуже важко знайти правильний підхід до виконання цієї пісні. Ми випробували різні варіанти і зрештою навіть із деяким полегшенням зупинили свій вибір на тому записі, який і потрапив на альбом. Не можна сказати, що все вийшло зовсім вже погано, але звісно, що над піснею можна було попрацювати ще. Бенні згодний з нею. Краще всіх, однак, охарактеризувала ситуацію Агнета: Ця пісня тримає слухача в чеканні чогось, що так і не відбувається. Тридцятого листопада 1981 року АВВА випустила альбом THE VISITORS, якому призначено було стати останнім номерним альбомом групи.
    І якщо до цього часу сингли групи вже не потрапляли в хіт-паради чисто автоматично, - за одну тільки назву АВВА, - то альбоми надалі потрапляли туди без проблем. THE VISITORS став ще одним альбомом, який зайняв перше місце в рейтингу популярності. Цей альбом був ще одним кроком у напрямку, майже протилежному тому, у якому група рухалася протягом минулого десятиліття. Розважальних пісень тут не було, якщо не вважати такою HEAD OVER HEELS (ДОГОРИ ГОЛОВОЮ) (хоча навряд чи широким масам були цікаві пригоди дами з вищих верств суспільства). Агнета і Фріда співали тепер свої пісні соло, так що й сліпому уже було видно, що як група АВВА доживає останні дні. Куди й поділися типово аббівські вокальні гармонії багаторазово накладених голосів, такі як у MAMMA MIA, TAKE A CHANCE ON ME чи SUPER TROUPER. Усі четверо учасників групи згодні, що альбом вийшов похмурим і тяжким. Бенні говорить, що до цього часу він став менше уваги приділяти аранжуванню і більше власне мелодії. Бйорн у свою чергу заявляє: Причина, через яку Агнета і Фріда співають окремо, полягає в тому, що слова тепер для мене значать набагато більше, - і ті пісні, що ми пишемо тепер, просто неможливо співати в два голоси - це було б якимось збоченням.
    До цього часу Бйорн і Бенні вже розуміли, що досягли всього, чого могли у рамках групи АВВА, так що запрошення від Тіма Райса було для них дуже своєчасним. Тім Райс був давно відомим як найбільш процвітаючий із британських поетів, що пишуть тексти для рок-сцени. Плодами його співробітництва з Ендрю Ллойдом Уебером стали такі прославлені мюзикли, як ЙОСИП і ЙОГО ЧУДЕСНИЙ ПЛАЩ, ІСУС ХРИСТОС СУПЕРЗіРКА і ЕВіТА. Райса цікавила ідея створення нового мюзиклу, і він запропонував Бенні і Бйорну написати музику на його тексти. У середині грудня майбутні співавтори мюзиклу ШАХИ вперше зустрілися в ресторані Стокгольма.
    7 грудня 1981 року вийшов останній сингл групи, який зайняв хоч якесь пристойне становище в чартах Британії: ONE OF US/SHOULD I LAUGH OR CRY. Цікаво, що 1981-й рік був роком вибуху популярності попурі Stars On 45 (Зірки на 45-ках). Голландському музиканту, що став продюсером, спало на думку записати попурі з нових версій хітів БіТЛЗ, що звучали дуже схоже на оригінали, якщо не зважати на те, що між ними були записані "переходи" у мірному ритмі диско. Очевидно, що наступною ідеєю було зробити таке ж попурі з 8-ми пісень АВВА, у результаті платівка увійшла в британський Тop-10.

продовження історії тут!продовження історії тут!продовження історії тут!


ГОЛОВНА
Історія | Музика | Вірші | Фото | MP3 | Soft
Лінки | Пошта | Відгуки | Банери | Автор



Українська банерна мережа

Copyright Теодор Лещак 2002-2009
Hosted by uCoz